Bli med Xar og Ønske på et sjebnesvangert eventyr!

Den Magiske Tid
Kategori:
Forfatter:
Sjanger:
Published: 2018
Det var en gang magi, og magien holdt til i de mørke skogene. Men så kom krigerne. Siden den gang har trollfolket og krigere vært i kamp mot hverandre, men mens de kjemper, så glemmer de at magien igjen kan gjenoppstå, og det er ikke nødvendigvis en god ting.

Cressida Cowel har i «Den Magiske Tid» skapt et fantastisk univers. Et univers jeg ikke kan sammenligne med noe jeg har lest før – sånn i totalen i alle fall. Det er jo mange kjennetegn fra andre steder, det er hekser, kjemper, dverger, alver, trollmenn, og en forunderlig magisk verden. Her møter vi krigerjenta Ønske, som ikke passer inn med resten av Krigerene, og vi møter Trollmannsønnen Xar, som vil gjøre alt han kan for å få magi – slik de andre i stammen hans har. De to møtes på en sjebnesvanger kveld, som vil endre både deres, og de andres liv for alltid. Boken inneholder en rekke fantastiske illustrasjoner som passer perfekt for barn. For min del ble det i begynnelsen vanskelig å komme inn i historien – da jeg ofte ble dratt ut igjen av å se på illustrasjonene. Det ble tidvis veldig forstyrrende. Samtidig kan jeg ikke forestille meg boka på noen annen måte. Jeg vurderer faktisk om jeg kanskje skal skaffe meg bok to og tre i triologien, bare for å se hvordan det går med Xar, Ønske og alle de andre.

Jeg ser også at Dreamworks har kjøpt opp serien og skal lage film om dette. En liten funfact – Cressida Cowel har skrevet bøkene om Dragetreneren!

Anbefaler virkelig denne boka til alle og enhver. Det er en koselig – godt illustrert – svært pen bok, om familie, å føle seg utenfor, det å finne seg selv, og å finne nye vennskap på uante steder.

Legg igjen en kommentar