Gode karakterer, spennende verden og action for barn!

Pirajamysteriet
Kategori:
Forfatter:
Sjanger:
Forlag:
En forlatt ferrari på kaia blir Kim, Luna og Ludvigs neste oppgave. Hvor er eieren? Og hva er det som skjer ved Svarttjern der tanta til Ludvig bor? Høstferien er i gang, og det gir vennene mer enn nok tid til å havne i trøbbel i deres forsøk på å finne eieren av luksusbilen. Og hvor er det egentlig kommunen får alle pengene til den nye bybrua fra?

<p>Om Ferrari- og Pirajamysteriet:<br />Dette er to actionfylte b&oslash;ker med m&aring;lgruppen 9 &ndash; 13 &aring;r. B&oslash;kene er p&aring; sitt sterkeste n&aring;r vi finner oss midt i det mest spennende, og det er tydelig at forfatteren gj&oslash;r grundig forarbeid for &aring; sikre at informasjonen stemmer. Det er muligens en av grunnene til at jeg vil p&aring;st&aring; at b&oslash;kene passer for mer erfarne barn, som har lest mer. Det kan bli mye informasjon for s&aring; unge lesere, men er gode b&oslash;ker for barn som &oslash;nsker noe spennende og utfordrende.&nbsp;<br />Om du ser etter en bok, eller serie, barnet ditt kan lese i sommer er dette to b&oslash;ker du kan ta med!</p>

<p>S&aelig;ther bygger opp et fint bybilde, og vi blir godt kjent med karakterene. Jeg liker godt at de vi har blitt kjent med f&oslash;r dukker opp igjen, og det f&oslash;les ut som om leseren er en del av verdenen vi er i. Byen er tydelig inspirert av Fredrikstad, noe forfatteren selv p&aring;peker i Pirajamysteriet, som kan v&aelig;re fin hjelp for lesere som har v&aelig;rt i Fredrikstad selv. Om S&aelig;ther jobber med en bok nummer tre hadde jeg elsket &aring; se et skisset bykart som barn, husker hvor godt jeg likte &aring; se hvor steder l&aring; i forhold til hverandre og dr&oslash;mme meg vekk.</p>

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Rate this review